Connecteren naar remote Powershell


Wat ?
Remote Powershell laat toe om te verbinden naar een Exchange 2010 organisatie zonder de Exchange 2010 management tools te moeten installeren.
Vereisten

  • Windows Management Framework (Powershell V2) en
  • Windows Remote Management.

Volgende stappen moeten uitgevoerd worden:

  • Sla de credentials op van een account die remote mag aanloggen. (bijvoorbeeld: de Exchange Service account )
    • $credentials = Get-Credential
      • Als je een andere gebruiker de toelating wil geven om remote powershell te gebruiken:
      • Set-User –identity username –RemotePowershellEnabled $True
  • Sla de variabelen op in een sessie variabele
    • $session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange -ConnectionURI http://exchange-server/powershell -Credential $credentials
  • Importeer  de gedefinieerde sessie. Op deze manier wordt de sessie geimporteerd op de andere machine. Dit kan even duren.
    • Import-PSSession $session
  • Voer de Exchange commandos uit die je wil uitvoeren.
  • Wanneer je werk gedaan is, verwijder je de sessie.